Pomaton EMI odniosła sukces w Polsce. Największą popularność przyniosła firmie Złota Kolekcja. Był to zbiór utworów wykonanych przez sławnych polskich muzyków. Wysoka jakość, skromna grafika i najpiękniejsze utwory, nucone przez tysiące Polaków stały się wyznacznikiem tej kolekcji. Płyty wydawano od 1998 do 2008 roku. Kolekcja składała się z Portretów Muzycznych oraz Złotej kolekcji Polskiego Jazzu, a także serii Piosenkarze. Był to znakomity zakup na potrzeby własne lub na prezent dla osób bliskich. Starannie wybrane przeboje, nagrane znakomicie i opracowane za pomocą technik cyfrowych – to można powiedzieć o tych publikacjach. W kolekcji znalazły się utwory między innymi Czerwonych Gitar, Stana Borysa, Hanny Banaszak, Michała Bajora, Piotra Fronczewskiego, Ewy Bem, Krystyny Giżowskiej i wielu innych. Kolekcja trafiła do serc starszych i młodszych Polaków, ponieważ prezentowała dorobek artystów z różnych pokoleń. Babcia i wnuczek znajdowali swoje ulubione muzyczne klimaty.
EMI Group jako firma zaangażowana
EMI Group wspierało działania antywojenne i kulturę różnych krajów. Pomagało nagrywając wystąpienia króla Wielkiej Brytanii i głów państw, dbało o przekazywanie dziedzictwa kulturowego. Opublikowała na progu I wojny światowej utwór „Twój król i twój kraj potrzebują Ciebie”, ale też cierpiała w wyniku działań wojennych – w 1914 roku utraciła wszystko to, co posiadała w Rosji. Jednak nie powstrzymało to jej od wspierania kraju, króla i narodu, a także wszelkich działań patriotycznych. Był to poboczny nurt obok komercyjnego nurtu muzycznego, ale bardzo ważny dla historii i wizerunku firmy. Warto o tym pamiętać wspominając tę niezwykłą firmę muzyczną, jedną z najbardziej znanych nie tylko w Europie, lecz na całym świecie.
Wytwórnia muzyczna EMI, czyli bogactwo dźwięków
Wytwórnia muzyczna EMI jest dziedzictwem kultury brytyjskiej oraz światowej. Dzięki niej ludzie na całym świecie słuchali Sex Pistols czy the Beatles. Ostatni z wymienionych był zespołem kultowym, pierwszym, który zyskała młodzież jako własną i unikatową grupę. Przed tym zespołem nie było wykonawców ukochanych przez młode pokolenie. The Beatles zapoczątkował zjawisko fanów oraz zbieranie płyt, zdjęć i wszystkich drobiazgów związanych z tą grupą. Pojawiło się zjawisko nazywane Beatlemanią, czyli kult zespołu. Ich piosenek uczono się na pamięć, grano je na gitarach, a młodzież ubierała się tak, jak członkowie zespołu, nosiła okulary lenonki i długie włosy. The Beatles zapoczątkował rewolucję muzyczną i obyczajową, która trwała przez kilka lat. Dzisiaj może nas ona nieco bawić, ale kiedyś była niezwykle ważnym przejawem przemian obyczajowych, kulturowych i muzycznych.
EMI w Polsce, EMI w Japonii
O ile w Polsce EMI pojawiła się w 1995 roku, o tyle rynek japoński podbiła już w 1960 roku. Znana była tam jako TOEMI lub Toshiba EMI, ponieważ Toshiba miała aż 45 procent udziałów w japońskim rynku, lecz sprzedała je Universal Music Group, amerykańskiemu potentatowi w branży muzycznej. Siedziba firmy ulokowana jest w Tokio, a wydawane przez firmę gatunki muzyczne są różnorodne. Obecnie firma działa jako Universal Music Japan. Jest jedną z największych i najbardziej prestiżowych firm na tamtejszym rynku muzycznym, a jednocześnie jest jedną z filii EMI Group. Prezentuje wykonawców z całego świata na europejskim rynku muzycznym.
EMI Group i nowi właściciele
EMI Group z powodu kłopotów finansowych została kupiona przez firmę Parlophone, a następnie przejęta przez Warner Music Group. Ta ostatnia firma jest własnością rosyjskiego biznesmena Leonarda Bławatnika, mieszkającego w Ameryce. Warner Music Poland istnieje od 2014 roku i jest prężnie działającą firmą. Warner Music Group jest firmą amerykańską, a EMI europejską. Firma obejmuje aż 12 krajów Europy Wschodniej, co daje bardzo duży potencjał rynkowy oraz spore możliwości. Firma obiecała kontynuować Złotą Kolekcję oraz serię The best of… Czas pokaże jak nowa firma poradzi sobie na niełatwym europejskim rynku. Nowy koncernt czyni wszystko, aby udowodnić, że nie wprowadzi rewolucyjnych zmian, lecz będzie kontynuował pewne tradycje muzyczne, jednocześnie otwierając się na innowacje. Czas pokaże jak ta formuła się sprawdzi i jak przełoży się na finansowe powodzenie firmy. Firma dąży do prezentowania przebojów oraz produkowania płyt o statusie złotych i platynowych, ponieważ to wiąże się ściśle z dochodami firmy.