Wielokrotnie spotkać się można z wieloma różnymi fantastycznymi bóstwami. Między innymi są one wymieniane na przykład w licznych mitologiach różnych religii, ale również w różnego typu baśniach, opowieściach, powieściach fantastycznych czy filmach, a nawet w grach komputerowych. Cieszą się one dużą popularnością. Wielokrotnie trudno jest znaleźć dwa odpowiadające sobie bóstwa pod względem zachowania, wyglądu czy kwestii, którymi się one zajmują. Ponadto należy wspomnieć o tym, że fantastyczne bóstwa mogą być zarówno dobre, jak i złe, zależnie od spełnianej przez nich funkcji, jak i strony, do której przynależą. Można też, na przykład w grach komputerowych, określić do jakiej strony, dobrej czy złej, chcemy dopasować określone bóstwo i tak też będzie się ono zachowywać. Wśród jednych z popularniejszych bóstw tego typu należy wymienić między innymi: Azura, Eru Iluvatar, Gunnora, Almalexia, Aslan, Sotha Sil, Sheohorath, Letnia Matka, Jesienny Syn, Wiosenna Córka czy Zimowy Ojciec i wielu innych.
Mehrunes Dagon
Jest to bóstwo daedryczne, typowo fikcyjne. Jest ono przede wszystkim popularne za sprawą gier komputerowych cRPG The Elder Scrolls. Jednocześnie ów Mehrunes Dagon jest jednym z Daedrycznych Książąt. Przede wszystkim zajmuje się destrukcją, naturalnymi kataklizmami, zmianami, ewolucją, energią, jak i ambicją. Jednocześnie jest on najbardziej brutalnym z wszystkich tamtejszych książąt. Ma tępy wygląd, ale charakteryzuje się dużym sprytem. W historii tej zostaje on zabity przez Akatosha, czyli Złotego Smoka.
Sotha Sil
Jest to jeden z bohaterów gry komputerowej o nazwie The Elder Scrolls III: Morrowind. Jest on jednym z bogów, którzy wchodzą w skład Trójcy, obok Almalexii oraz Viveka. Jednocześnie określany jest on jako najbardziej tajemniczy ze wszystkich w tej części. Zamieszkuje miasto mechaniczne, które sam stworzył. Podobno ma on wiedzę, jak zdobyć moc Serca Lokharna czynią z całej Trójcy, a więc i siebie, istoty typowo boskie. Ginię on z rąk Almalexii w części określanej jako The Elder Scrolls III: Trójca.
Eru
Określany jest też Eru Iluvatar lub po prostu Iluvatar. Oznaczają te imiona Jedyny lub Ojciec Wszechrzeczy. Powstał on za sprawą J.R.R. Tolkiena. Jest najwyższym bogiem, stwórcą aniołów, Wszechświata, Ziemi oraz jej mieszkańców. Jednocześnie Eru Iluvatar jest jedynym wszechmocnym stwórcą, a do tego opiekę nad Ziemią przekazał aniołom, dokładnie piętnastu z nich. Jest częścią historii z „Silmarilliona”. Najczęściej nie jest on wymieniany z imienia w takich dziełach, jak „Hobbit” czy „Władcy Pierścieni”. Określa się go jako „Jedyny”. Pochodził od niego Tajemny Płomień, który poszukiwany był przez Melkora przed stworzeniem Ziemi. Ogień ten rozpalony jest w sercu Eru.
Azura
Jest to jedno z bóstw daedrycznych, typowo fikcyjnych. Pojawia się w serii gry komputerowej określanej jako The Elder Scrolls. Jest to pani Świtu i Zmierzchu. Jest też siostrą Nocturnal. Czasami określa się ją też jako Księżniczkę Księżycowego Cienia, Królową Nocnego Nieba, jak i Królową Próżności i Egoizmu. Przedstawiana jest ona jako kobieta, która trzyma Księżyc i Gwiazdę. Za wykonywanie dla niej zadań można otrzymać specjalny artefakt, Gwiazdę Azury, który jest niezniszczalnym klejnotem dusz. Na początku gry Morrowind to właśnie ona przemawia do gracza.
Władca-Zza-Morza
Jest to postać, która pojawiła się w powieści „Opowieści z Narnii”, która została stworzona przez C.S. Lewis. Jest to niewidzialny, niedostępny i tajemniczy Ojciec Aslana. Jednocześnie jest on najwyższym Królem i Prawodawcą. To on przed początkiem Czasu ustanowił uniwersalne Prawo, które w Narnii określane jest jako Czary. Zostało ono zapisane na jego Berle, a także wyryte „na głębokości ostrza włóczni” na głazach Tajemniczego Wzgórza. Prawa tego nie da się znieść ani przekroczyć. Jest jedną z ważniejszych postaci w tej powieści.
Sheogorath
Jest to bóstwo daedryczne, fikcyjne, które pojawia się w grach komputerowych zatytułowanych The Elder Scrolls. Sheogorath jest Daedrycznym Księciem. Przede wszystkim charakteryzuje się szaleństwem. Nie da się go praktycznie zrozumieć, ani jego zachowania i działań. Przede wszystkim lubi doprowadzać śmiertelników do obłędu. Znany jest jego wymiar jako Drżące Wyspy, Azyl lub Dom Wariatów. Wśród śmiertelnych jest on nieszkodliwy, starszy, dobrze ubrany, mężczyzna, który może trochę przypominać bankiera. Jest on jednym z łatwiejszych do przyzwania. Najczęściej pojawia się ze swoim pomocnikiem Haskillem-Bretonem.