Główne efekty modulujące to m. in. chorus, flanger, phaser, ring modulator, a także ich odmiany. Generalnie w przypadku tego rodzaju efektów modulacja dźwieku polega na jego mniejszym lub większym odstrojeniu (lub szeregu różnych odstrojeń) i powtórzeniu najczęściej w odległości kilku lub kilkudziesięciu milisekund. Dzięki temu możemy uzyskać lekko metaliczny dźwięk gitary (popularny na początku lat 90tych zarówno w muzyce rockowej typu Cranberries, Lady Pank, jak i grungowej, np. Nirvana). Efekt chorus bazuje na efekcie, jaki możemy zaobserwować słuchaniu chóru. Teorytycznie dociera do nas ten sam dźwięk, jednak nabiera dodatkowych walorów wynikających z różnej odległości źródła dźwięku, wszelkich jego odbić i faktu, że jednak wysokość danej nuty będzie się w minimalnym stopniu różnić. Efekt typu flanger jest rozszerzeniem efektu chorus, dodatkowo przesuwa on pewne częstotliwości dźwięku w określonych jednostkach czasowych (zwykle kilka sekund). Podobnym efektem do flangera jest phaser. Tutaj także mamy przesuwanie określonych częstotliwości w określonym tempie, jednak bez odstrajania.